Åsikt om skvallerbloggar

Postat av Clara | 2011-12-31 @ 12:23:04 | Patricias inlägg | Kommentarer (5)

Hej jag tänkte skriva lite om vad jag tycker om skvaller bloggar i stora allmänhet. För det va även en som önskade att jag skulle skriva lite mer av mina åsikter om saker. So here we go!

Jag tycker att det finns två olika typer av skvaller. Antingen är det mer nyhets skvaller eller så är det elakt skvaller. Och vart vi än kommer så finns det ju alltid skvaller om allt. Men att det skulle komma skvallerbloggar om just ridsporten kanske inte va så självklart.. eller så var det självklart. Jag menar, inom ridsporten finns det massor av avundskjuka och en stor konkurrens mellan oss ryttare.

Men jag kan tycka att en skvallerblogg kan få finnas så länge den inte sårar någon. Som ponnysanning, dom är åt minstone snälla och ger oss som läsare mer nyheter, roligheter och dom har till och med visat vilka dom är. Medans en blogg som är väldigt elak och rå i sitt skvaller blir för mycket. Jag tycker inte ens att det är rolig att läsa, jag ser inte det intressanta i att läsa för 30% av det dom skriver kanske är sant, resten är bara påhitt. Dom letar fel och finns det inga fel så hittar dom på något som kanske är lite för brutalt och som inte är det minsta sant. 

Att en sådan rå skvallerblogg ska ha så många läsare tycker inte jag är rättvist. Dom lever ju på oss andra bloggar, skulle inte vi finnas skulle inte dom finnas. Därför tycker jag att det är fel överhuvudtaget att skvallerbloggar ska behöva få sån uppmärksamhet. Dom lever endast på oss andra, utan oss skulle inte dom vara ingenting!

Men ändå går vi in på dessa skvallerbloggar och ger dom mer läsare? Är det inte sjukt? Är det bara för att vi är tjejer och är avundsjuka eller vad handlar det om...

Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

Jag tycker samma sak. Ponnysanning är helt okej men tex ryttarmosaren är bara elak!



Gott Nytt År!

2011-12-31 @ 12:32:46
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken

Instämmer till fullo!

2011-12-31 @ 13:50:16
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/
Postat av: alice

Det är konstigt att vi bryr oss även fast vi vet att vi inte borde lixxom...

2011-12-31 @ 16:50:23
URL: http://vida.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag håller verkligen med dig!

2012-01-01 @ 19:52:36
URL: http://dressyryttarn.blogg.se/
Postat av: Agnes

Läser faktiskt aldrig skvallerbloggar, men håller absolut med om att "nyhets skvaller" kan vara okej (däremot inte rått skvaller, som faktiskt sårar den det handlar om)! :)

2012-01-01 @ 21:24:57
URL: http://hastfantast.blogspot.com
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin