Q/A

Postat av Clara | 2011-10-23 @ 21:58:43 | | Kommentarer (1)

Nu verkar det inte komma in nå fler frågor till frågestuden. Tråkigt för det blev inte så många och det va ju ni som önskade en frågestund och det va faktiskt första någonsin så ni borde haft jättemycket ni undrat över. Men det duger som det är och kör vi igen någon annan dag får se om det blir fler då istället!

Hej varför har du rött på celine? svar: Jo det vart bara så när jag fick henne och alla ponnyryttare här hade liksom "sin" färg och dom flesta hade rosa, blå, grön.. men ingen hade röd & Celine är ju ur snygg i rött så det blev bara det och sen har rött hållit i sig!

Hur länge har du haft Celine? svar: Det är 2 år och 2 månader exakt idag. Jag fick henne den 23 augusti 2009.

Varför blev det just hon? svar: jag provred några stycken under den somaren och hitta ingen som riktigt klickade, och så kom jag till Celine. Vi hade åkt långt och mamma hade bara hittat henne av ren tur på via en annan sida. Och så började med att hon va så grymt söt, sen när jag red så gick det egentligen inte alls bra, hon bralla lite och bocka men nu verkligen klickade vi och hon kändes bara rätt. 

Vad är hon för ras? svar: det står i hennes papper att hon är holländskridponny. Hon är holländsk import och kom till sverige bara för fem år sen. Holländarna avlar mycket ponnyer på arab och welsh så det är väl det vi gissar på att hon är. Arab är ju 100% säkert att hon är, haha!

Vad är dina mål med henne? svar: att jag nu den sista tiden kunna fortsätta i samma riktning framåt och få visa upp hur jävla bra hon är!

Vad är dina mål i allmänhet? svar: ja jag vet inte, har så svårt att sätta mål. Men jag kommer snart ta ett uppehåll med egen häst och satsa på skolan. Så ett mål är att fortsätta med ridningen och inte sluta pågrund av lathet!

Hur känner du över starka bett? svar: jag är väldigt dålig på starka bett och vilket bett som gör vilken inverkan för jag har bara behövt rida med tredelat på Celine. Men jag tycker att man ska inte använda något bara för att vi själva är lata och inte orkar rida igenom problemet. Men har man en stark häst och är en liten ryttare så kan man som t.ex ha den när man är ute i skogen, kan vara farligt åt det andra hållet istället. Och måste man ha starkt bett ska man kunna hantera det!!

Vad är det högsta du har hoppat med henne på träning/tävling? svar: träning = 1m kanske? och tävling = LC/80cm. Vi är inga direkt höjdhoppare hon och jag.. eller rättare sagt jag ^^

Hur mycket kostar det i månaden att ha ponny? svar: MYCKET!

Hur länge kommer du ungefär ha kvar henne? svar: Jag tror jag lägger upp henne på annons till efter nyår tyvärr.. det är svårt att får hästar sålda nu. Jag vill vara utan häst när jag börjar skola i västerås och ska pendla så helst innan skolstarten eller ännu bättre, innan sommaren.

Vill du satsa på ridningen och jobba med det i framtiden, om inte, vad vill du bli? svar: satsa och satsa.. jag vill fortsätta med hästar och tävla så mycket som jag går.. men som hobby. Jag vill bli fotograf och jobba antingen på en tidning eller som frilanserande proffsfotograf.

Vilka är dina närmaste vänner? svar: Jag är sån som har flera nära vänner istället för en bästavän, säger inge mer :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte snygg blogg! :)

Hoppas du får en bra vecka!

2011-10-24 @ 10:00:29
URL: http://hastryttaren.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin