Programridning idag

Postat av Clara | 2012-04-22 @ 18:14:35 | Patricias inlägg | Kommentarer (2)

Hej allihop. Idag red vi i div 1 laget programridning för Lena Svensson. Idag skulle vi rida LA:P1 och det var första gången för mig. Nästa helg ska jag tävla det. Bra planerat, hård träning i veckan. Asså jag vet ju att hon klarar alla moment det gäller bara att jag ska klara att kunna göra dom i den ordningen som i programmet. Det är ju en helt annan sak och rida själv och göra enkla byten när man vill, än att behöva göra det på beställning och i ordning. Mamma det är skit svårt!!

I alla fall så va hon fin på framridningen och gjorde några riktigt bra öppnor och enkla byten. Sen när jag skulle rida programmet gick det rent ut sagt skit. Men Lena tyckte det bara att det går dåligt när vi rider för henne. Det låter ju jättekonstigt men det är ju sant. Om det skulle gå bra så hon inte hade behövt sagt något så är ju programridningen onödig. Man ska ju bara passa på att göra lite små misstag när man får chansen att få hjälp av Lena liksom. 

För er som inte vet vem Lena Svensson är så är hon en gammal OS ryttare i dressyr. Hon sitter just nu med i svenska ridsport förbundet. Hon är dressyrdomare för nationella tävlingar och lite högre. Hon är lite allt möjligt men framför allt en väldigt erfaren ryttare. Så det är jättekul att vi får chansen att rida programridning för henne :D

Nu blev det mycket text men ni som är intresserade, visst var det en lärorik dag?

image description

Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Åh, jag älskar hälsningsbilder =)

2012-04-22 @ 19:17:54
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: carro

söötis hästen :)

2012-04-23 @ 18:39:35
URL: http://carrolaik.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin