Resultat 1/4

Postat av Clara | 2012-04-02 @ 08:11:55 | Dressyrtävlingar | Kommentarer (1)

God morgon kompisar! Okej nu kan jag snacka lite. Igår när jag kom hem var jag döden. Vi va hemma vid nio och jag kunde typ somna stående då. Shit vilken lång dag det va. Men gud va kul vi hade och va duktiga alla va, verkligen :D


Restultat:


LA:1 - Jimmy, vår lagledare i div 1, hjälpte mig på framridningen här. Tog inte så lång framridning nu till första klassen eftersom jag visste att det skulle bli en lång dag och jag ville ha henne för trött till sista klassen. Hon va skit fin och Jimmy gav mig jättebra tips som gjorde att jag fick henne med mig i varje rörelse och hon va uppmärksam på mig hela tiden. 

Inne på banan va hon jätteduktig. Annars brukar hon bli lite spänd men inte idag. Tror det va för jag red så där som jag gjorde. Hon va jättefin genom hela programmet. Vi fick till en ryggning (hon har inte kunnat gjort det förut), vi hade inte någon kulspruta i arslet utan hon lyssna på mig och jag kunde rida igenom programmet utan problem. Vi hade lite små fel istället som att hon fick lite trav steg i skritten och att hon bajsa i skänkelvikningen. Haha men annars, va hon skit duktig. Vi fick 58% och kom på en delad 4:e plats och åkte ner från placering precis på sista ryttaren. Surt. Men jag va så jävla nöjd med hästen så jag sket fullständigt i placeringen :)

Lagtävlans - Ja nu va klockan typ halv 5 på kvällen. På framridning va hon jättefin, lika fin som i förra klassen. Så jag bråka inte så mycket så hon skulle bli trött utan gjorde mest bara skritt övergånger så jag kände att jag hade med mig henne. 

Inne på banan vart hon skit trött, stackarn. Hon vart verkligen seg som kola. Men hon kämpade på bra och va med mig hela tiden, hade hon inte vart med mig och jag inte hade ridit som jag gjorde hade hon brytit av i galoppen eller gjort någon annan miss. Hon liksom kämpade sig igenom bara för min skull kändes det som och hon va skit duktig. Traven gick segt och fick inga speciella ökningar men det va liksom prydligt ridet iaf. Sen rygga hon här oxå (dubbelbonus). Galoppen gick bättre och vi fick typ 6or och 7or rakt igenom. Här fick vi 62% och kom precis utanför placering igen. Men jag är skit nöjd med hela dagen och jag tror inte vi har ridit såhär bra någonsin. Jag va nästan på väg och börja grina när jag red ut sista gången, va så stolt!

Här är film från Lagtävlans :) (LA:1 kommer sen)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad duktiga ni är!



Hihi, det är jag i kollektingring när du rider ;) Tur att Celine inte brydde sig fast min ponny dampa =)

2012-04-02 @ 17:49:36
URL: http://alexofisen.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin