Celine är till salu!

Postat av Clara | 2012-06-07 @ 17:03:00 | | Kommentarer (6)

Någon som letar ponny? Eller känner någon som letar ponny?
RING: 0768280037 eller MEJLA: [email protected]
Jag säljer Celine enbart för jag ska börja plugga i en annan stad och kommer börja pendla vilket betyder mindre tid över. Så jag bestämde mig för att sälja Celine. Ni kan ju bläddra lite i arkivet på bloggen och läsa om henne. Men jag kan dra lite kort fattat. 

Celine är ett sto född -97 och är en import från holland. Hon kom från tyskland från början, flyttade till holland och år -07 kom hon till Sverige. Hon har alltså inte varit i Sverige speciellt länge. Och innan hon kom hit så va hon väl inte så bra omhändertaget, läs mer om det HÄR. Men hennes första ägare jobbade mycket NH och hon började bli mer hanterbar och fick mer respekt för oss. Innan jag fick henne hade hon varit hos en familj som bara hoppade. De tävlade upp till LB i hoppning. Sen åkte hon till ett försäljningsstall så hon skulle få tävla lite dressyr. Där tävlade hon några LB:1 med godkänt resultat.

Idag tävlar vi div 1 i dressyr, tävlar regionalt LA och är nu kvalade nationella LA. Vi träna LA rörelser och högre som enkla byten, öppnor och slutor, fram- och bakdelvändningar, förvänd galopp.. Finalen i div 1 gick nu i maj i LA: P1. Då red vi vår första LA: P1 på 60%. Vi har gått från 60% på lokal LB till 64% regional LA med placeringar. Celine är en riktig rosettplockare och vi kommer nästan alltid hem med en rosett.

I hoppningen har vi tagit det lugnt. Vi har bara tävlat LC ihop på grund av intresse av båda. Celine är lite osäker och försiktig i hoppningen och behöver en lite tuffare ryttare där. Hon är mer en dressyrponny. Vi har mest haft hoppningen bara för skoj skull. Vi har oxå startat galopp på henne. Min kompis kvalade henne på täby och vann med många, många längder för storhästarna. Sen startade hon sitt första riktiga galopplöp på Strömsholms Grand National och kom fyra. Låg i ledningen i start och en bit in i loppet sen halka hon ner men hängde med i klungan fram, var knappt en längd. Vi har även provat fälttävlan några gånger vilket är väldigt populärt och hon älskar att köra terrängen. Så med mer rutin där så skulle det oxå funka.

Men som sagt. Celine är en mycket trevlig ponny och har en väldigt mysig personlighet. Jag har lärt mig allt jag kan idag me henne och utveckligskurvan går bara uppåt. Nu säker vi en ryttare som vill utveckas med Celine precis som jag gjort.

Annons: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=614406


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hur lång är du? viktigt!

2012-05-06 @ 15:42:28
Postat av: Amanda

Och hur hög är hon?

2012-05-06 @ 15:44:23
Postat av: Tussie

Va? :o Nej vad synd :(

2012-05-06 @ 16:12:29
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Wilma&klara

Usch vad tråkigt! Hoppas verkligen att du fortfarnade kommer ha kvar bloggen även om den heter ponnynceline! Men hoppas också på att du fortsätter att rida, iaf i framtiden.. Så mycke du utvecklats med Celine! Kram på dig!! <3

2012-05-06 @ 20:38:00
URL: http://siktaalltidhogreenhindret.blogg.se/
Postat av: Isabella Bergh

jobbigt de här med att sälja :(

2012-05-14 @ 19:39:55
URL: http://isabellabergh.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad tråkigt.. ni var så fina <3

2012-08-04 @ 19:56:47
URL: http://fridaoleo.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin