Söndag

Postat av Clara | 2012-06-10 @ 19:30:34 | Patricias inlägg | Kommentarer (7)

Hej allihopa :) Jag hann inte blogga nå mer igår, jag kom hem typ 9 från strömsholm. Vi va ju där och va funktionärer på tävlingarna. Fagersta RKs tävlingssektion & vi i USEK typ hade hand om prisutdelningarna. Vi fick ha på oss jättesnygga martha ridbyxor och skjorta när vi va prisutdelare. Vår outfit va typ värd as mycket :D 

Sen idag har vi vart ute i stallet hela dagen. Först hoppade vi på volten. Det gick as bra, hoppade faktiskt 1m. Sen efter det så hade vi i USEK hand om ett barnkalas. Det gick oxå bra, barnen va nöjda. 

Nu är jag hemma hos Robin, han har kommit hem från Övik. Och han har ju fått en egen bil av sin far i födelsedagspresent. Skit snygg och den ser sprillans ny ut typ. Jag älskar den typ lika mycket som om det vora jag som hade fått den. Haha :D



Kommentarer
Postat av: Jannica

Sv: Jag hade också en "tvångstanke" förut att jag bara fick äta något jättelitet under hela dagen, men efter några veckor så mådde jag verklligen piss! Mina föräldrar började märka på mig att jag mådde jättedåligt och bara sov å sov igenom dagarna osv. Jag började till och med ljuga om att jag varit i skolan så att dom inte skulle märka att jag var hemma så ofta och inte åt någonting. Jag hade också en period då jag toktränade HELA tiden efter att jag ätit något. Jag hade en massa "hyss" för mig och försökte dölja mitt problem så mycket som möjligt. Men som sagt, mina föräldrar kom på mig och mina vänner. Till slut var jag så dålig att min mamma ville tvinga in mig på ett behandlingshem i Sthlm. Men jag vägrade och fick istället komma till en ätstörningsklinik, vilket jag inte heller ville men jag var tvungen. Jag ville aldrig gå dit men jag gick dit för mina föräldrars skull. Jag slutade sedan också att gå dit och nu går jag inte där längre. Men nu så här i efterhand har jag märkt att de dom har sagt på kliniken ändå har gått in i min skalle och jag tänker på ett bättre sätt nu mera. Man kan säga att det var pga min pojkvän som jag tvingade mig själv att bli bättre, för han orkade inte med att jag mådde så dåligt pga min ätstörning.



Idag mår jag bättre men tankarna finns ALLTID kvar och kommer ALLTID att göra. Vissa dagar känner jag inte för att äta någonting och andra dagar känns det helt okej att äta. Jag tänker varje dag på att jag inte vill gå upp i vikt, hur mycket jag stoppar i mig under dagen osv men någon minutt efter så tänker jag igen och då tänker jag att jag ALDRIG mer vill hamna i den situationen jag var i för några månader sedan då jag mådde så dåligt. Det är inte värt det och jag är glad att jag håller på att bli "frisk" från min ätstörning.



ÄT VARJE DAG! Sluta aldrig att äta, man kan sluta med det onyttiga men inte med det kroppen behöver för att må bra. Det fungerar inte i längden. Visst, man blir smalare. Men inte ett dugg lyckligare på något sätt.



Sedan det här med att alltid vara hungrig det kan bero på att man antingen växer mycket just nu och då blir man hungrigare för att kroppen kan inte växa (för att bli längre) utan mat. Man får jättetunt hår om man inte äter som man ska (det har jag fått) vilket jag är jätteirriterad över just nu att jag kunde låta mig själv må så dåligt pga maten. Man fryser, orkar ingenting, blir trött och irriterad. Det är ingenting som blir bättre utav att sluta äta. Tyvärr!



Tränar man mycket blir man också hungrigare pga att man gör av med mycket energi osv. Man behöver äta mer om man tränar.



Men jag ska ge dig ett tips om det här med hungern. ÄT PÅ REGELBUNDA TIDER VARJE DAG OCH FUSKA INTE! Jag gör det och har gjort i flera månader och det har faktiskt hjälpt mig. 4 timmar mellan frukost och lunch, fyra timmar mellan lunch och middag. Lägg till ett mellanmål mellan de stora målen ifall du blir hungrig. Men kom ihåg att ha REGELBUNDA TIDER. Det mår kroppen och själen bra utav. Jag lovar dig. Man blir inte heller lika sötsugen om man äter på regelbunda tider hela tiden.



och om du får ångest eller något efter att du ätit, gå ut och gå! Eller sysselsätt dig med någonting som gör att du inte tänker på maten och det som gör att du får ångest. Det fungerar också.



KRAM!

2012-06-10 @ 21:22:58
URL: http://jannicadihlen.com
Postat av: Evelina J'

Kolla din mail! :))<3

2012-06-11 @ 07:36:34
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Den som ändå fick en BIL haha ;)

2012-06-11 @ 21:29:39
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-06-12 @ 21:16:50
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: fanny & Filippa-hästblogg

Var gärna med i veckans blogg i vår blogg!

http://syrrornaenstrom.blogg.se/2012/june/veckans-blogg.html#comment



Kram!

2012-06-13 @ 11:25:02
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra SG

hejhej, hur länge har du ridit ? :)

2012-06-13 @ 13:49:57
URL: http://saaandis.blogg.se/
Postat av: Jennie<3

Nu har jag frågestund på våran blogg. Alla som ger minst en fråga får en länk på bloggen.



http://ttjejryttarna.blogg.se/2012/june/fragestund-med-jennie.html#comment

2012-06-15 @ 08:52:34
URL: http://ttjejryttarna.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin