Ridpasset igår

Postat av Clara | 2012-03-14 @ 16:07:39 | Träningar | Kommentarer (1)

Hejsan. Igår va det ju dressyr för Malin, samt lite markarbete. Men asså igår vet jag inte vad det vad med Celine. Det va som att rida henne när jag fick henne, spänd i ryggen, stel, springig och trottsig. Asså jag behövde inte göra något och så hade hon huvet uppe i taket och börja tvära och steppa på stället.

(Varning lng text för den som vill läsa hur Celine va igår när hon va helt cp)

Vi skulle börja med och göra förvänd sluta (visst låter det avancerat? ;) jag vet, jag är avancerad haha). I alla fall så var hon redan där väldigt stel och började bråka. Och när jag skulle göra sluta så tog istället in baken och rakställde sig, vägrade gå i sluta. Tillslut så när jag skulle peta henne på baken för att hon skulle lyssna så började hon kicka mot spöt, backa och tvära. Damp ponny hade jag igår. Och jag lovar, jag satt mest och skratta åt henne för jag kunde liksom bara sitta där och göra hjälperna för sluta och hon började dampa. Cp ponny! :D

Sen när vi skulle galoppera så va hon jättekonstig, hon hade en konstig galopp, va jättestel och studsa med huvudet upp och ner. Så skulle jag förböja henne för att få henne lite mjuk men då tog hon ut baken och rätade ut sig och studsa på stället eller böt galopp. Vafan? haha. Men tillslut så vart hon finare, men bara de sista 5 minutrarna.

Jag tänkte om hon kanske har sträckt sig i hagen nu när det är så lerigt för hon va skit lerit på täcket. Speciellt fram på bogen så hon kanske har störtdykit i marken eller nåt. Haha stackare! Men ont i ryggen hade hon inte i alla fall för jag kände på henne.

Så idag ska jag rida dressyr igen. Hoppas verkligen att hon är lite trevligare idag, annars ska jag försöka rida igenom det. Vill inte ha en sån häst som jag hade igår på söndag tack! :)

Cp ponny <3


Kommentarer
Postat av: EMILIA

hahahha nämen gud så söt bild :D

2012-03-14 @ 20:55:04
URL: http://emiliamjaaou.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin