Gårdagens ridpass

Postat av Clara | 2015-03-11 @ 08:30:33 | Träningar | Kommentarer (1)

I söndags så red jag för Jimmy, dressyrlagets "personliga tränare" kan man väl kalla honom, tillsammans med Tove, en tjej från laget. Det gick superbra om det inte hade varit för att hon är brunstig och kickar i galoppen. Då gav Jimmy mig lite tips som jag ska träna på framöver när hon är brunstig, vilket ledde till det jag gjorde igår.

Jag red i lilla ridhuset igår med Michelle. Hon lånade ridskolehästar Laura som hon har fått i uppgift att rida till då hon inte är sig själv längre. Vi var sammanlagt 5 personer i lilla vilket lede till att det var otroligt trångt, så jag kunde inte träna på Jimmys tips till 100% men jag gjorde det så gott jag kunde.

Jag ska träna på att få loss henne. Då ska jag helst rida på mittvolten, men eftersom att vi var så pass många så höll jag mig på C volten under övningen. Övningen går till så att jag ska verkligen få henne att flytta ut baken i volten, fast bara några steg, sedan belöna med att hon får räta ut sig igen. Under själva övningen så är det superviktigt att hålla halsen rak! Sen fortsätter jag med övningen några gången, byter varv, okej gör det i trav också.

Jag kommer att rida denna övning i en vecka nu så får vi se hur det går! 

Hur brukar ni göra för att få loss era hästar?



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej, Finns det några stallplatser där du har celine? Jag söker 2 stycken!

2015-03-16 @ 13:33:56
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin