Märken hit och dit!

Postat av Clara | 2011-12-07 @ 20:59:19 | Allmänt | Kommentarer (0)

Hej! Tänkte ta upp det här med märkes snacket finns inom hästvärlden för det är ju tydligen en så stor grej, eller har i alla fall blivit på senaste tid. Nu förtiden klassas man antingen som "dålig ryttare/nybörjare" om man inte har märkes saker, eller om man bara har märkes saker klassas man som "snobb".. antingen eller, finns inget "mitt i mellan".

Jag tycker själv att det bara är sinnes sjukt att märket ens spelar någon roll. Det är nästan som ridningen sitter i märket, har du inte märket kan du inte rida. Punkt slut. Jag tycker det är helt fel. Jag tycker själv att märkes saker oftast är snyggare, i alla fall när det gäller kläder till mig själv. Men annars har Celine typ bara saker från hööks, börjes, horze osv. För jag tycker att hööks har ofta fina hästsaker. Och jag menar.. jag rider inte sämre för det.. 

Jag tycker att snacket kring märkes kläder är alldeles för överdrivet. Man ska ha på sig det man tycker är fint och trivs i. Även om det är märkes kläder eller inte. Men jag tycker inte heller man ska kolla snett på någon för att den har märkes saker fast man bara rider på ridskola. För den personen kanske tycker det är jättefint och då ska den få tycka det.

Så man kan säga att jag är på båda sidorna. Men det jag är emot är att det ska va så mycket snack om vem som får eller inte får ha märkes saker. För det har inte någon annan med och göra mer än du själv. 





Kommentarer
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin