Fy fan!

Postat av Clara | 2011-06-01 @ 08:24:14 | Träningar | Kommentarer (4)

Haha shit igår alltså... SUCK!
Jag skulle ju cykla ut till stallet igår. Cirka 7km ut till stallet och det är en lång skogsväg, men bred alltså. Och så kommer jag ner i stan och börjar närma mig skogen och då börjar de åska som satan, fast det hördes att det var lite längre bort. Så jag fortsätter och tänker typ - nu pumpar jag på så kanske jag hinner innan de börjar regna - och jag hinner inte längre än till skogen så börjar det vräka ner regn, det åskade och hade sig, blixten slog ner och jag var typ livrädd. Haha. Och sen när jag kommer fram till stallet så tror jag fan blixten slog ner precis framför mig för jag kände av de och så typ blixtrade till i ögonen. Skit skumt. Så när jag kom in i stallet var jag helt dygn sur...

Så mamma fick vända från norgberg i alla fall och åka hem och hämta torra kläder så jag kunde rida lektionen.
För jag cyklade ut i god tid så jag hann i alla fall.

Lektionen gick super bra. Det va bara dressyr inge markarbete. Och ibörjan var hon lite surig och stel men sen blev super fin och liksom gick och vänta och vad hon skulle göra "vad ska jag göra nu, vad ska jag göra nu?" - "så här kanske, eller så här, jag kan göra allt på en gång".. så jag är supernöjd och det blir dressyr för kerstin på fredag oxå och sen på söndag blir det dressyr tävling i Borlänge. Jippi!




Kommentarer
Postat av: Lina

Usch inte härligt att vara ute när det åskar :( Var med för det för kanske tre-fyra år sedan, då när min syster och jag var ute och RED! Vi hade kommit typ halvvägs så det var ju ingen idé att vända, men det skulle ta ca 1h att komma tillbaka till stallet. Regnet öste ner och åskan slog ner i träd precis bredvid oss.. Tur att hästarna var någorlunda lugna iallafall!

2011-06-01 @ 11:13:00
URL: http://supertravarna.blogg.se/
Postat av: Isabella Bergh

Ush fyfan... Det åskade över 2 timmar här :o Hehe mamma trodde att de hade lugna ner sig så hon ba: Nä jag tror jag går och duschar nu. Och precis då blixtrade det precis ovanför huset och de lät så hela huset skakade, fyfan va rädd jag blev! :o

2011-06-01 @ 16:27:49
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Amanda

ne fy vad läskigt!:O

2011-06-01 @ 22:30:32
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/
Postat av: Tova :)

Gud vilken gullig häst (: Hur stor är den?

2011-06-02 @ 21:35:57
URL: http://tovaeivinsons.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin