Frågestund: svar del 1

Postat av Clara | 2013-11-10 @ 23:06:38 | Claras inlägg | Kommentarer (1)

Hur är Celine att rida? Ibland är hon hur rolig som helst men ibland är hon en riktig "pain in the ass" haha XD Nej men hon är rolig att rida :)
 
Hoppning/Dressyr med Celine, vilket är roligast? Celine är roligast att rida i dressyren eftersom att hon är ju en dressyrponny och jag tycker det är väldigt roligt. Men hoppningen är också rolig. Innan jag började rida Celine tyckte jag att hoppningen var roligast och att dressyren var jätte tråkig pga att det går så segt, och Celine tycker också att det är jätte kul att hoppa, för det mesta. Med dressyren är roligast :)
 
Högsta du hoppat? 85-90 ungefär
 
Vad är Celine bäst på i dressyren? Det är nog galoppen. Hon har en väldigt fin galopp. Det är rund och mjuk :)
 
Har du någon gång varit sur på Celine så du inte orkar typ se henne? Nej det har jag inte. Visst, jag har varit lite irriterad på henne men aldrig så sur att jag inte vill se henne.
 
Det bästa du vet med Celine? Det är nog när jag kommer för att hämta henne och hon gnäggar efter mig :)
 
Vem är din förebild? Rolf-Göran Bengtsson ;)
 
Favoritplagg i garderoben? Jag har typ inga kläder i min garderob, typ bara stallkläder och klänningar. Men det skulle väll vara en vit klänning jag köpte på BonPrix inför skolavslutningen förra året.
 
Varför började du rida och hur gammal var du? Jag började rida när jag var 5 år. Jag hade tidigare gått på gymnastik och så började flera av tjejerna i min grupp prata om att de hade börjat rida på ridskolan och då frågade jag mamma om jag också fick börja rida. Jag slutade dock efter några månader då jag tyckte det var läskigt att trava. Men sen började jag igen vid 7 års ålder och har ridit sen dess.
 
Vad var det som fick dig att köpa Celine? Jag och Patricia hade pratat om det länge. Men när jag frågade mamma sa hon att hon vägrade köpa en häst, så jag sa till Patricia att jag inte kunde köpa henne. Jag kommer ihåg att jag skrek på min mamma att jag skulle göra vad som helst om jag fick köpa henne men hon sa fortfarande nej så då sprang jag ner på mitt rum, skrek att jag skulle sluta äta och la mig ner i sängen och grät i någon timme. När någon timme gått fick jag ett svar från Patricia då hon frågade om jag va säker och att de isåfall skulle försöka hitta någon annan som ville köpa henne, så jag gick upp och frågade mamma en sista gång och jag sa t.o.m. att jag kunde betala henne själv, så vi kollade igenom mina summor på banken vilket visade sig att jag hade 60 000 ungefär så då skrev jag till Patricia att jag kunde köpa henne. Någon vekca senare träffades vi i stallet, skrev under avtalet och sen gick jag ut i hagen till Celine när de åkt och var typ malligast i världen för att jag hade fått en egen häst haha :)
 
Vad är din och Celines starka sida? Oj emh.. Jag har faktiskt ingen aning... 
 
Favoritfärg? Röd, rosa eller babyblå 
 
Hur är Celine att rida? Ibland är hon hur rolig som helst men ibland är hon en riktig "pain in the ass" haha XD Nej men hon är rolig att rida :)
 
Hoppning/Dressyr med Celine, vilket är roligast? Celine är roligast att rida i dressyren eftersom att hon är ju en dressyrponny och jag tycker det är väldigt roligt. Men hoppningen är också rolig. Innan jag började rida Celine tyckte jag att hoppningen var roligast och att dressyren var jätte tråkig pga att det går så segt, och Celine tycker också att det är jätte kul att hoppa, för det mesta. Med dressyren är roligast :)
 
Högsta du hoppat? 85-90 ungefär
 
Vad är Celine bäst på i dressyren? Det är nog galoppen. Hon har en väldigt fin galopp. Det är rund och mjuk :)
 
Har du någon gång varit sur på Celine så du inte orkar typ se henne? Nej det har jag inte. Visst, jag har varit lite irriterad på henne men aldrig så sur att jag inte vill se henne.
 
Det bästa du vet med Celine? Det är nog när jag kommer för att hämta henne och hon gnäggar efter mig :)
 
Vem är din förebild? Rolf-Göran Bengtsson ;)
 
Favoritplagg i garderoben? Jag har typ inga kläder i min garderob, typ bara stallkläder och klänningar. Men det skulle väll vara en vit klänning jag köpte på BonPrix inför skolavslutningen förra året.
 
Varför började du rida och hur gammal var du? Jag började rida när jag var 5 år. Jag hade tidigare gått på gymnastik och så började flera av tjejerna i min grupp prata om att de hade börjat rida på ridskolan och då frågade jag mamma om jag också fick börja rida. Jag slutade dock efter några månader då jag tyckte det var läskigt att trava. Men sen började jag igen vid 7 års ålder och har ridit sen dess.
 
Vad var det som fick dig att köpa Celine? Jag och Patricia hade pratat om det länge. Men när jag frågade mamma sa hon att hon vägrade köpa en häst, så jag sa till Patricia att jag inte kunde köpa henne. Jag kommer ihåg att jag skrek på min mamma att jag skulle göra vad som helst om jag fick köpa henne men hon sa fortfarande nej så då sprang jag ner på mitt rum, skrek att jag skulle sluta äta och la mig ner i sängen och grät i någon timme. När någon timme gått fick jag ett svar från Patricia då hon frågade om jag va säker och att de isåfall skulle försöka hitta någon annan som ville köpa henne, så jag gick upp och frågade mamma en sista gång och jag sa t.o.m. att jag kunde betala henne själv, så vi kollade igenom mina summor på banken vilket visade sig att jag hade 60 000 ungefär så då skrev jag till Patricia att jag kunde köpa henne. Någon vekca senare träffades vi i stallet, skrev under avtalet och sen gick jag ut i hagen till Celine när de åkt och var typ malligast i världen för att jag hade fått en egen häst haha :)
 
Vad är din och Celines starka sida? Oj emh.. Jag har faktiskt ingen aning. 
 
Vad har du för morgonrutiner innan du ska till skolan? Jag går upp typ 30 minuter efter att klockan ringt, om vi inte har morgonjouren, klär på mig, går och äter frukost (försöker), går och brostar tänderna sminkar mig borstar håret etc, packar skoldatorn (om jag har med mig den hem), sätter på mig jacka och skor sen går jag. Inget speciellt helt enkelt.
 
Vad vill du ha mest av allt just nu? Ingenting. Jag har seriöst allt jag behöver för tillfället. 
 
Hur ser en vanlig vecka ut för dig och Celine? Hur ofta trimmar du på ridbanan och hur ofta vilar hon och hur mycket rider du ut i skogen? Våran vecka ser ut ungefär såhär: (beror på hur bokningar av ridhusen ser ut och vilken årstid det är)
Måndag: dressyr 
Tisdag: dressyr
Onsdag: hopplektion/galoppera av på utebanan
Torsdag: vila/skrittas
Fredag: dressyr
Lördag: dressyr
Söndag: rider i skogen
Varför väljer du att planera så? Jag hade ungefär sådär när Patricia fortfarande ägde Celine och jag var fodervärd på henne så jag har inte orkat/brytt mig om att ändra det för jag har vant mig med det.
 
Har du pojkvän? Om inte, finns det någon kille du tycker lite extra om? Ja jag har en pojkvän :)
 
Favoritschabrak? Det är nog ett rött John Whitaker-schabrak eller ett vitt som jag köpte till Celine för inte så länge sen. Det ser ut såhär: 
Favoritmärke? På ridsaker är det nog HV-polo men annars är det nog Converse.
 
Hur ser dina planer för 2014 ut för dig? Jag har inga planer som jag kan komma på. Jag lever i nu:et. Det ända jag har planerat är att jag ska och bada med massa folk sen i sommar ;)
 
Det 2 kommer senare i veckan.

Kommentarer
Postat av: Mela

Va mycke dressyr du rider. Jag skulle aldrig orka rida så mycket dressyr :)

2013-11-11 @ 09:32:41
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin