Gårdagens Kerstinträning

Postat av Clara | 2015-02-28 @ 08:51:52 | Claras inlägg | Kommentarer (3)

Igår skulle jag, som jag sa i inlägget igår, rida lektion för Kerstin men det blev inte som planerat. När jag kom upp på ridskolans parkering så var det en stor isfläck i svängen mot stora ridhuset. Jag tänkte att det inte är någon fara eftersom att Celine har broddar men vilket jag inte såg var att det var flera olika islager. 

Celine gick då igenom det första lagret vilket ledde till att hon blev rädd och gick ner på knä. Jag hoppade då av och kollade så att hon inte gjort sig illa vilket jag inte fick några täcken på. 

Eftersom att hon inte visade att hon hade ont så fortsatte jag in i ridhuset och började rida fram. Jag kände då hur hon inte riktigt kändes fräsch så jag sa till Kerstin att Celine hade gått ner på knä på parkeringen. Både Kerstin, Carina och Ulrika, Evelinas mamma, sa då att hon markerade på höger fram i traven så jag sa då att jag struntade i lektionen och gick ner istället. 

Så nu går Celine i sjukhage och jag ska promenera med henne idag om hon inte blivit sämre. Om hon är sämre så skulle jag ringa veterinär. Man kan helt enkelt säga att lektionen igår var ett fiasko. Men jag hoppas att hon blir bättre snart eftersom att jag ska tävla om typ 2 månader. 




Kommentarer
Postat av: Emelia

Stackar Celine❤. Hoppas att hon blir bättre snart! + vilket snyggt täcke hon har! Är det nytt?😊

Svar: Nej det är rättså gammalt tror jag. Fick det med hästen när jag köpte henne.
Celine & Clara

2015-02-28 @ 10:41:33
Postat av: Erika

Usch de där är otäckt min ponny gick ner på knä en vinter också p.g.a. att isen sprack :/
nu är jag väldigt försiktig med underlaget på vintern.

2015-02-28 @ 15:46:36
URL: http://erikapettersson.webblogg.se
Postat av: Emelie Andersson

Hoppas hon kryar på sig snabbt! :)
Tufft täcke!

2015-02-28 @ 20:10:49
URL: http://workinghorse.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin